Pages

takde tajuk


Masa pergi exam tu kan. Aku dalam kereta pastu ayah pergi tanya guard sekolah tanya kat mana blog B. Pastu tetiba ayah aku cakap "Nadia, tadi ada sorang budak. Budak UITM, tinggal kat Bandar Tasik Selatan. Dia pun blok B jugak. Pergi la kenal2 dengan dia"

Pastu ayah aku pun membawa aku ke suatu sudut dan panggil budak perempuan tu datang sekali. Kak Dayah, lahir tahun 1986. Dan kami pun berkenal-kenalan dan berborak sementara tunggu start exam. Masa tu 7.30 kot, satu jam gak la berborak.Beberapa minit je borak dengan dia terus aku rasa macam serasi je. Rasa macam dah kenal lama. Macam tak ada kekok. Jarang jugak la aku borak2 dengan orang 2-3 minit terus rasa selesa. Selalunya aku akan mencuba hingga beberapa jam untuk rasa selesa. Untuk stranger la yang aku maksudkan.

Comel tak ayah aku ni? Dia risau aku takda kawan nak exam sekali, nak makan lunch sekali so awal2 dia dah carikan aku kawan. Bila fikir balik, macam kelakar la pulak ayah aku ni. Entah, aku rasa lawak.

Bila aku observe kak Dayah melalui cara dia bercakap kan, aku rasa macam dia boleh menjadi seorang PTD yang berjaya. Aku rasa kalau dia dapat last stage untuk interview, confirm dapat.hehehe. Cara dia menjawab soalan cara dia bertanya. Jauh benar dengan aku. Aku jadi PTD? Dalam mimpi bleh lar. muahahahahah

p/s: Ayah aku sangat tak takut nak memulakan perbualan dengan stranger. Laki perempuan dia tegur. Lain dengan aku. Kalau stranger lelaki memang jangan harap la aku nak memulakan perbualan kan. Perempuan boleh la. Aku kan pemalu sikit. mueheheheh. Aku pilih2 orang sikit yang rasa2 aku macam boleh masuk dengannya. hahah.