Pages

Pertanyaan ayah

Pertanyaan ayah bila nampak aku senyum2 masa reply mesej kawan perempuan kat phone

"Eh eh eh. Senyum2. Mesej dengan pakwe la tu. Tengok nana, angah ko ni. Senyum senyum."

atau masa tengok aku gelak2 masa berbalas komen kat wall FB

"Chatting dengan pakwe la tuuu"

atau masa aku keluar dengan FS kat genting ari tu

"Nana, angah ko keluar dengan pakwe dia berdua pergi genting"

Tak pasal2 nana serang aku

"Angah, ko keluar dengan sapa gi genting? "
"Dengan officemate aku la. Perempuan chinese okay."
"Ayah kata (dalam telefon) ko keluar dengan BF ko. Owhhh ko ada pakwe tak beritahu aku ea!"
"Mana adaaa. "
"Ayah yang btahu aku"
"Bila ayah btahu?"
"Semalam, masa ayah call aku"
"Haaa. Ko caye la cakap ayah tu"

Ok, nampaknya ayah aku ni macam tak sabar je nak bermenantu (?) . Asal aku senyum2 mengadap lappy ada je benda yang dia nak cakap dan serang hendap konon2 aku sembunyikan sesuatu dari dia. Konon2 bila ayah tanya aku akan menafikan sambil senyum termalu-malu tanda betul. Eceh. Malangnya tak. Realitynya aku ada banyak perkara yang boleh membuatkan aku senyum dan ketawa. Mungkin bagi dia, senyum+gelak=bahagia=ada BF

Apakah? hahaha

5 voice out:

Anonymous said...

mcm sy pulak, sy gelak2 ms bace plurk. lawak betul diorg. tp yg tanye Ha! Chatting dgn BF eh? adelah mak cik sy. ms tu sy kat rumah die. duh! then sy ckp, Mak xbg smbil buat muka sedih hahaha. tp pastu mak cik ckp BF xpe. Jnji belajar.

oh apekah?

tp klu kene tanye dgn AYAH lagi seram kot. hahaha

Nadia said...

hehehe arina buat akak teringat kat plurk la pulak. Rindu plak zaman saling berbalas-balas kat plurk dulu ;)

yonna said...

muahhaa ayah awak dah tak sabar dah dik :p asyik bertanya dengan serkap jarang je :p tp malukan kalau ayah ckp cmtu.terblushing2 :p

Anonymous said...

Kak Nadia? sy ade tag utk akak hehe. link : http://imdrugged.blogspot.com/2010/04/gila-kuasa.html

Nadia said...

kak yonna: hahah tau takpe kak. Cam malu je. Tp nadia tak bape malu sebab ayah cakap benda tak betul, jadi nadia akan mengerutkan kening tanda tak betul. hohoho

arina: okay2, tengok dah. Ada masa nanti akak jawab eh ;)