Pages

Jom uji pendengaran telinga anda

Semalam wall FB diya bergegar-gegar dengan komen kitorang. Tentang isu plagiat lagu. Jom dengar perbezaan@persamaan dua lagu ni bawah.

Walaupun anda mungkin tak minat lagu korea, tetapi apa salahnya kali ini anda menguji pendengaran telinga anda. Jom!!!



First time dengar lagu ni, aku rasa lagu ni pelik. Dua kali dengar pun aku rasa pelik, tiga kali pun pelik. Kali keempat, terus aku suka. hahaha..





Ada orang kata sama giler, ada kata sama sikit ada kata tak sama langsung. Aku try dengar banyak kali, pendapat aku pulak, muzik overall tak sama tapi base-line music diorang sama. Kesian gak kat C.N.Blue ni. Baru nak start nyanyi dah berdepan dengan isu plagiat2 ni. Bdw, peminat C.N.Blue don't be upset sebab bukan C.N.Blue pun yang tulis or produce lagu ni. Diorang just tahu nyanyi je dan ikut arahan pihak pengurusan. Kalau nak salahkan, boleh salahkan komposer lagu tu.

p/s: Aku dengar cerita walaupun berdepan dengan isu plagiat, C.N. Blue tetap success dalam first debut mereka. Kepada seiapa yang tak tahu, populariti C.N.Blue mencanak-canak naik, lagu ni tiba2 popular (sampaikan menang carta populariti kat korea) walaupun baru adalah sebab vocalist@rappers dia (Jung Yong Hwa) berlakon citer You Are Beautiful tu. YAB popular, secara tak langsung, kumpulan ni pun popular. Padahal before YAB, diorang ni just grup indie kat korea ^_^

p/s: Kawan aku komen akhir2 ni aku rajin betul update entri katanya. Betulkah? Hehehe. Aku pun baru perasan.... Kejap lagi nak update entri pasal genting pulak. Wahhh memang terbukti rajin neh sampai satu hari boleh buat lebih daripada 1 entri. Dulu 1 minggu 1 entri jek. hahaha.. Ok, kejap lagi nak tengok wayang dengan kakak aku kejap. Dia ajak. Nasib baik la Jusco Cheras Selatan dengan rumah aku ni just 5-10 minit je.