Pages

Nota

Korang perasan tak lately entry/twitter status/FB status banyak ayat BI berterabur? LOL. Maksud aku, aku banyak mix BM&BI. Haha. Harap maap lah ye. Abaikan je BI aku yang berterabur tu. Aku bukan terer BI pun tapi lately sejak aku selalu update dengan kpop ni, (sejak era You Are Beautiful drama) aku selalu baca news and comment dalam BI (of course becoz it involve a lot of international fans yang semuanya berkomunikasi dalam BI, takde guna bahasa lain pun) pastu bila aku nak bagi comment (selalunya kat youtube or communicate with other international fans through social network) mesti lah dalam BI kan, apakejadahnya kalau aku bagi komen dalam BM sure takde orang faham. So bila dah terbiasa membaca/menulis dalam BI (even though not that good) aku dah terbiasa nak menaip dalam BI everywhere.


Sampai satu tahap dengan orang Malaysia/melayu yang sah2 faham BM pun aku bantai BI jugak. OMO. What’s wrong with me la. Selalunya kalau berkaitan kpop je la yang aku bantai BI nya pun la ye. Tapi ada jugak sesetengah benda/situasi yang aku bantai BI jugak kadang2 walaupun bukan berkaitan Kpop pun.So jadahnya aku cerita panjang2 ni supaya takde orang mistake dan beranggapan yang aku poyo sebab guna BI tapi berterabur. Ok tu je yang aku nak cakap.

p/s: Care to explain sebab rasa macam ada orang pernah beritahu aku dia tak suka ada satu blog budak ni sebab dia nampak budak tu macam poyo guna BI berterabur. Adakah dia perasan yang dengan orang yang dia cerita ni pun guna BI berterabur (mix) jugak? LOL. Idk.