Pages

Tak suka share

Ada sesetengah orang, kalau benda yang dia suka sangat dia tak suka share dengan orang. Contohnya makanan or minuman la. Macam kakak aku ni suka giler dengan milo, kalau dia buat milo pastu aku mintak mesti dia buat muka
kyu
sambil cakap "Amik la. Sikit je jangan amik banyak2." hahahah. Awal2 da bagi warning. Tapi last2 dia tak habis minum, dia mesti offer kat aku punya laaaa. LOL.

Macam aku pulak aku tak suka share takoyaki dengan orang. Teheee. Nak share benda lain sikit2 tu bolehhhh la jugak tapi memang tak la untuk takoyaki. Semua ahli keluarga aku memang maklum tentang hal ni. Mana taknya, setiap kali on the way nak beli takoyaki mesti aku buat announcement/bagi warning "Satu bungkus aku sorang je, no minta2 arr". Tapi kalau ada tetiba suara "Angah, aku nak jugakkkk" memang sure aku beli lagi satu bungkus. Kiranya aku akan buat apa sahaja asalkan satu bungkus yang mengandungi 3 ketul tu aku punya sorang. Kiranya setiap kali aku nak makan takoyaki mesti aku sedia duit spare sebab aku tahu sure ada orang (baca:nana,mak&fiza) nak jugak. hahah. Dah la sikit je 3 biji terkontang-kanting, nak plakkkk share dengan orang ;P Kalau banyak takpe lah kan. Bwahahaha...



Tau macam mana perasaan/reaksi muka aku tyme aku kata "setiap kali makan rasa macam dapat duit 1 juta pastu senyum2 pastu tetiba rasa macam terharu/macam nak menangis sebab sedap sangat" ???

Aku terserempak dengan gambar ni.

baby

Fuh sebijik macam reaksi muka aku bila dah lama tak dapat makan takoyaki pastu tetiba dapat makan. Oh, no... Macam tak percaya, but i can't control my face expression!

Takoyaki yang 3 ketul yang kat Jusco tu biasanya besarrrr besarrr memang susah la nak makan tambah2 kalau panas2 tu makan.So biasanya aku akan kerat dua sebelum makan kalau tak, sure gaya makan dah macam budak bawah ni

Photobucket

Aku dah pernah try makan panas2 cenggini la gayanya. muahaha. Sebab mulut aku tak tahan panas. LOL. Tapi takoyaki yang kat Jusco Balakong kecik2 (sebab tu dia jual 4 ketul satu bungkus) so boleh lah nak makan dengan sopannya sebijik masuk. kekekek.

Pengajarannya, janganlah makan takoyaki depan bakal ibu mertua/ayah mertua. Errr... Motif? Kahkahkah..


p/s: Kalaulah ada undian yang mengatakan 'Dalam banyak2 Jusco yang anda pergi, yang manakah Takoyaki yang paling tak sedap sekali?' aku akan jawab Jusco Balakong, Cheras!!!! Yang dekat dengan rumah aku ni la yang paling tak sedap sekali. Huhu.. I mean, rasa takoyaki tu ada la tapi cara orang tu buat blerghhhh, nak ksound depan dia boleh??? Katsuo dan sos takoyaki yang terlaluuuu sikit boleh menghilangkan keaslian/kesedapan rasa takoyaki yang sebenar ok!



2 voice out:

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

Oh .. macam tu lah akak kalau jumpa cake! tapi giler ape nak makan 1 biji cake tu tak kongsi..

kalau beli 1 slice, memang tanak kongsi..kalau leh nak rembat sorg.. hak hak

yonna said...

hahaha samaaaaaaaaaa!!! akak pun tak suka share. dgn adik beradik lagi berkira ok! lol. lagi 1 kalau benda makan tu sedap, mesti nak makan lambat2 lol.nak menghayati katanya hehe. tak pun mmg nak lambat habis hahaha