Pages

Tak suka accessory

Accessory adalah rantai, cincin,gelang termasuk jam tangan sekali. Aku rasa rantai cincin gelang takpe lagi kalau di ignore tapi jam? hahah parah doe kalau tak suka pakai jam tambah2 bila nak interview ke apa. Teringat masa nak interview keje yang sekarang ni. Sampai2 tetiba teringat lupa pakai jam (maklum lah tak biasa pakai kan), pastu merata cari jam kat kedai2 berhampiran tak jumpa. Last2 surrender la, biarlah tak pakai jam sekalipun. Nasib lepas interview tu.

Aku selalu tengok jam kat hp je sebab tu orang nampak aku selalu berkepit dengan hp je sikit2 tengok hp tu bukan tengok mesej ke apa tapi tengok jam.hahah..

Kalau pasal jam kan, selalu je aku kene sound dengan ayah aku

"Baju sampai berpuluh-puluh, jam sepuluh hengget pun tak boleh nak beli"
"Hp sampai beratus-ratus, jam sepuluh hinggit pun tak boleh nak beli"

Soalnya bukan sepuloh hengget ayah, soalnya itu adalah 'jam'. Bila ianya adalah 'jam' maka juallah dua hengget sekalipun takde nya tergerak hati nak beli ke apa. wakakaka...

Pastu gelang cincin rantai jangan ceritalah. Tengok kawan2 beli aku pun nak beli. Kononnya ingin menjadi ke arah kewanitaan la beli benda2 ni semua ni kan. Holoh holoh holoh. Tahan paling lama 2 minggu je yang oi pastu tah mana hilang tah.hahahaha. Ye HILANG. hahah. Tu la salah satu sebab aku tak suka pakai accessory sebab tak lama pastu mesti akan HILANG. Macam butang pin tudung ni laa. Setiap bulan mesti beli baru okeh. Sebab beli 10 lama2 tinggal 8 pastu 6 pastu 4 pastu bla bla bla pastu yilek hilang semua pastu kebas mak punya. HAHAHAAHA..

Eh nadia kata tak suka accessory tapi gambar yang kat profile FB tu apa?

Teheeee... Itu sebab ada 'meaning' di sebaliknya ok. Kalau takde 'meaning' memang tak koser la aku nak beli kan. Tau mana rantai tu sekarang? Tersimpan kemas dalam kotak. Ye, aku simpan, tak pakai pun.hhaha.. Jadi tak pakai=tak hilang =)



Ok sekarang gambar accessory di atas bakal menjadi accessory meaningful yang kedua dalam collection aku. Ada sesapa tahu kat mana nak cari rantai ni? Teheeee. Want it! Aku tengok kat 'tempat biasa' sudah out of stock da..Tsk tsk tsk. Susah2 kang aku design sendiri je la buah rantai jenis macam ni kan.

p/s: Kalau tak payah pakai cincin tunang/ kawen boleh tak? Adakah melanggar adat tatasusila? Aku tengok mak aku pakai cincin kawen all the time kecuali masa mandi n amik wuduk.
Ok apasal aku tetiba bangkitkan tunang kawen ni. hahahah.LOL. Macam lah nak tunang/kawen dalam masa terdekat kan

1 voice out:

yonna said...

adikku nadia, sangatlah sama kita ni.dulu penah pakai jam tu pun sebab orang bagi. memang tahan beberapa hari je. mmg jenis tak suka pakai! tapi tahu penting hahaa. tapi tak penting utk akak selagi ada henpon..

gelang/cincin./rantai pun tahan seminggu 2 je. lepas tu tiba2 hilang T___T sebab benda mcm tak berapa kita pakai,mmg cpt hilang hehee. lepas kahwin baru pakai emas2 mcm mami jarum =p