Pages

11.1.11 specially for Siti Nurhaliza

Today is your birthday and

15 years and still



So funny to remember back then how her voice, 15 years before can make 9 years old innocent little girl terkaku-kaku depan tv rasa macam taknak berkelip mata. Darjah tiga ok darjah tiga, siapa je artis yang kau boleh ingat the moment kau dengan artis tersebut masa darjah 3? Aku boleh kata almost moment kat sek rendah dari darjah 1-6 aku tak ingat langsung but i still can remember my SITI moment. haha! At the moment, Juara Lagu 1996, i was like...who the hell she is? I truely don't know her existence before. Why such a stranger can make me stunning and immediately fall in love with her/her voice in a blink of second? Tak tipu ok. Terus aku rasa dia akan menang Juara Lagu tapi masa tu aku seriusly baru first time kenal dia dan aku tak tahu tahap populariti dia+ramai ramal ZZ memang malam tu so ramalan itu aku simpan dalam hati takut salah nanti malu*typical pemikiran budak*.Bila dia diumumkan terus aku rasa berbunga-bunga dalam hati pastu tepuk tangan. And that is the start for Siti obsession. haha.. Cuba aku cakap dengan yakinnya kat ayah,mak&family sure diorang akan cakap "Nadia pandai". Muahahaa.

Pastu macam bangga je pakai beg duit gambar Siti Nurhaliza di hadapannya beli kat Stesen Minyak (ingat lagiiii).hahah. Kaler biru ke hitam lupa yang mana satu. Sebab beli dua, satu untuk kakak aku, satu untuk aku. Dua2 gila CT. Cuma kakak aku berhenti minat dia sejak lagu apatah (sejak suara dia matang sket rasanya sbb dia suka suara CT yang awal2) tapi aku kekal minat dia sampai sekarang. Cuma aku tak ingat sejak bila adik aku si nana pulak yang start minat CT. Mungkin sebab selalu mendengar alunan merdu suara kakak dia ni nyanyi lagu CT di dapur,jamban,karaoke dan sebagainya maka dia pun tertarik lah kot. ayatperasangila

Lebih funny bila mengingatkan how i admire her soooo freaking much (nasib bek tak lesbo). Sampai tulis surat secara peribadi kepadanya mengatakan betapa aku minat gila kat dia siap sertakan sepit rambut yang bermacam jenis beli kat pasar malam sebagai hadiah dan suruh dia pakai pastu muncul di TV/surat khabar dengan sepit aku tu di kepalanya supaya aku tahu surat aku dah sampai kepada dia. KAHKAHKAH. LAWAKNAKMAMPOS. Aku rasa malu giler weh bila ingat balik part tu.Sumpah malu! Surat tu entah2 sangkot kat pejabat pos sebab berat sangat. Pastu stem plak 30 sen yang stem untuk surat/kad kecik tak boleh melebihi berapa gram tah. Budak kecik, apalah yang aku tahu sangat kan.

Bila ada artis baru muncul, dengan lagu yang best2 tahap ulang 24 kali sehari, masa itu mula menilai, can he/she beat CT in my heart? Seems like no

Ini kot yang terjadi bila kita rasa kita betul2 dah jumpa the best? Is it? Korang pernah rasa tak? haha

Walaupun sekarang macam dah ter-arah ke artis kpop itu(muehehe)

But with the vocal ability,


u're still the top one singer for me CT!

Performance live all the time, key tak pernah lari, etnik kreatif balada pop bla bla bla seems like you go through all the genre and you've prove that u are capable for everything in singing. Great singer.

Disebabkan vocal ability is the strong reason why i admire her, maka side2 tu aku ignore je. Ada aku kisah dia pakai scarf ke, free hair ke, kawen dengan dato K ke Dato W ke Dato Z ke, dia menang award ke tak menang awards ke,popular ke tak popular ke? hahah. Janji dia tak berbikini di tempat awam seperti di Pantai kat Bali dan tak berkemban tunjuk dada putih lurah2 di majlis anugerah2 atau tak ditangkap sebab hisap dadah,minum arak atau masalah2 sosial yang lain. Ayah aku kan jenis yang kuat mengusik kan, dia tau aku minat siti dari kecik kan so dia selalu provoke aku direct nak kasi aku emo dengan ayat "Habislah aura Siti dah hilang dah", "Siti dah tak popular dah" sambil gelak2 tertawakan aku macam kalau CT menang aku dapat share akan dapat duit ke apa hahaha tapi aku chill jek.Tak terkesan owh. Apa ayah aku ingat aku minat dia sebab popularity ke apa. hoho

Somehow i dream CT being in kpop scene so that she can appear in variety show and show her 'true colour'. So i can know her true personality, what things she like, what things she don't like, what her unique personality and character that remind me of her everywhere. So that i can like her 'in and out' (not just vocal ability and personality appearance only).

Paling penting, i wanna find her weakness (maybe some weakness in personality and character somehow) so that i can love her with her strength and weakness. Sebab aku rasa perfect giler dari segi suara. Maka aku nak cari kelemahan dari segi personality dia so that i can like her even more.

Sesungguhnya aku lebih suka dan hargai benda yang 'aku nampak' tapi orang lain atau orang sekeliling aku 'tak berapa nak nampak'.

Now or in the future, tua atau muda, famous or not, winning awards or not, u're still the one CT and no replaceable. =)

15 years, 16,17,18,19,20.......