Pages

Bila Cinta

So far, kalau ada anugerah lagu OST terbaik untuk drama/filem malaysia, memang aku bagi kat lagu ni lah ---> Bila Cinta-Lagenda Budak Setan OST. Personally aku rasa LBS takde la best mana. Ni yang aku tengok versi drama kat Astro la bukan hok yang filem tu. Korang rasa best ke? ahaha. Aku rasa yang bestnya kat part ost/lagu ja. hahah.. Serius bosan. Jalan citer nampak lembab, slow namampos. Ni yang suka citer ni, suka sebab memang rasa citer tu best ke sebab lagu best giler ek? Confius aku. haha. Cuba bayangkan kalau lagu OST nya tahap 'biasa2' , ada tak yang kata best? hoho.. Kot la ada yang bias ke apa, lagu best so secara tak langsung cerita pun claim best jugak padahal biasa2 jek. Macam cerita yang tak best dikaburi dengan lagu yang best gila. haha. Tapi semuanya terpulang kepada personal preferance masing2 kan.

Korang pernah tak rasa citer gila babeng punya best tapi lagu OST 'biasa2 je'. Best tu best la jugak tapi still tak leh celen lagu yang korang rasa best gila namampos tapi ceritanya 'biasa2'? Hahaha. Aku banyak kali rasa macam ni ^^, (antara cerita korea lorr haha aku suka banding2 kan antara citer2 korea yang aku tengok, mana jalan citer best, mana yang lagu best giler tapi citer biasa jek.haha)



Ada dua intro eh lagu ni? Br sekarang aku tahu.LOL. Aku suka giler intro yang type camni. Macam 'rasa something' je bila dengar. heheh. Kalau tak silap intro ni versi perempuan. Err tak ingat plak sape nama perempuan tu tapi bukan versi Gio la..

Biasanya orang kalau buat piano cover, mesti akan gabungkan vocal+minus one sekali. Kadang2 macam tak best la sebab kadang2 aku just nak dengar versi minus-one jugak. How awesome is? Hehehe. Jarang kot kat YT yang aku jumpa yang buat versi minus one.


Err ni aku kasi contoh versi vocal+minus one. Bukan vocal=suara eh. Dia macam music sheet yang kau tak payah nyanyi nak dapatkan beat dia. Dengar je dah boleh tahu lagu apa/da bleh dapatkan rentak lagu. Dan biasanya orang yang belajar guna ears mostly akan mainkan cara macam ni..


Ni versi minus one. Jarang sangat tengok orang main piano cover menggunakan melody minus one. Bravo to budak ni. Dia lelaki umur 17 tahun kot tahun ni. Yang ni kene nyanyi untuk kenal/dapatkan betul2 rentak dia.Dan aku rasa, dia punya agak close dengan yang sebenar.



Ni pun bravo jugak. Seems like dia cuba pisahkan vocal+minus one. Yang vocal, play by decoder (seruling???) , minus one play by keyboard.

Pendek kata aku suka giler la lagu Bila Cinta ni.Sekian