Pages

Cerita malam raya

Ok orang buat entri cerita pasal raya aku pun nak buat jugakkkk. Tapi maap lah ye, takde gambar .hehe

1) Malam raya aku satu family pergi cari baju raya. Baju raya aku la sebab diorang dah beli awal2 dah aku je sambar last minit. Tahun ni tetiba je aku sambar baju jenis cotton.

2) Fiza cakap raya tahun ni(dan juga tahun lepas) kitorang rasa kurang meriah.huhu..Bukan tak rasa langsung tapi feel tu kurang. Mungkin sebab tak balik kampung awal kot. Dan ini tahun kedua raya tanpa arwah nenek belah ayah. Kalau arwah nenek masih ada sure2 dah kitorang satu family dah balik kampung awal dan rasa la feel raya tu. Hmm mungkin otw balik kampung raya kedua nanti baru feel raya tu datang secara pukal kot? Tunggu je la macam mana cerita raya aku after raya nanti. Live dari kampung. Hamboiii mentang2 ada broadband kan.hakhakhak. I love u la broadband.lalala~( tetiba)

3) Sekarang pukul 5 pagi. The only reason aku tulis entri ni sebab aku terjaga dari mimpi yang agak menyedihkan dan menakutkan tadi. Aku mimpi aku tengah baca paper. Sekumpulan pelajar Malaysia di luar negara (tak ingat daerah apa dan negara apa yang aku tahu negara yang ada salji) menghidap penyakit barah mata. Gara2 serbuk rempah yang diorang guna tyme study2 dulu mengandungi bahan terlarang yang mengakibatkan kesan jangka panjang effect kat mata diorang. Kiranya depa semua nak saman la pengeluar rempah kat luar negara tu. Sampai sekarang aku ingat lagi imej gambar yang terpampang kat newspaper yang aku baca dalam mimpi aku tu. Satu: Imej sekumpulan orang yang masa2 study tu mata semua ala2 merah masa bergambar (kesan jangka pendek) pastu imej kedua ialah sekumpulan orang yang matanya merah dan berlubang kat tengah2 mata (tyme dah kene barah mata). Sadis okeh. Pastu imej ketiga, dengan mata macam tu diorang pegang ayam goreng berempah hala ayam tu ke kamera (nak tunjuk yang diorang guna rempah tu untuk goreng ayam dan macam mana rupa ayam yang digoreng menggunakan rempah tu).

Ok aku tak tahu apasal citer pasal mimpi dan rempah ni lagi panjang daripada cerita pasal raya aku. Yang pasti mimpi tu buat aku takleh tidur dah dikala orang lain nyenyak tidur dan aku tulis entri ni sebab aku rasa rare aku dapat mimpi macam ni. Aku kan jarang bermimpi..huhu...

p/s: Selamat Hari Raya . Maaf zahir batin. Maaf la kepada semua2 yang membaca blog ni yang rasa macam terasa dengan entri aku. Mana la tahu kan kot2 terasa dengan apa yang aku tulis or pendapat yang aku suarakan....huhu.. Sebab aku percaya dengan pepatah "Sometimes, i'm not arguing, i just explaining why i'm right"

0 voice out: