Pages

Kes bunuh lagi hot daripada cerita raya

Tyme raya ari tu. Hari2 ok kalau kat depan tv je, pastu kebetulan kes Sosilawati dipaparkan mesti semua khusyukkk je dengar. Pastu berjalan raya rumah ada sedara aku ni. Orang melaka kan tau2 je la, stok cakap nak kuat je. Sekali keluar berita pasal kes bunuh tu. Pembaca berita mengulas, dia pun sibuk2 nak ulas jugak, habis riuh rumah sedara aku tu semua orang sibuk nak bercerita jugak. Aku dengan adik aku pun selamba je "ShhhhhH!!!!~~" hahaha padahal rumah dia tu, tv dia. LOL. Ialah, aku nak dengar tv ulas bukan orang lain. LOL

Tahan,pukul sampai mati, bakar buang. Perghhh kejam giler. Ingat boleh hilangkan bukti la tu. Silap besar! Ingat polis Malaysia tak cekap ke? Nak ikut cara jenayah kat negara 'sana' tapi agak2 la. Polis kat sana macam mana, polis kat sini macam mana. haha. Silap perhitungan lah


Ayah aku cakap, polis kalau siasat kes bunuh2 or orang hilang ni diorang ada pakai 'bomoh' diorang yang tersendiri. Ni sebab ayah aku ada kawan2 di kalangan polis jugak sebab tu dia tahu jugak skit2. Percaya atau tidak terpulang. Tapi kalau Allah mengizinkan kes itu dapat diselesaikan dengan cara itu mengapa tidak lah bukan? Dia kata mula2 bomoh akan tengok 'area' mana mangsa berada/area berkaitan. Pastu polis tumpu habis-habisan untuk cari kat area situ lah. Pastu bila dah siasat tempat kejadian, polis akan cari suspek yang terlibat pastu err entah la. Korang tak rasa ke proses mencari suspek ni sendiri adalah rumit? Baru proses nak cari suspek belum proses nak cari bukti2 berkaitan lagi. Tak rasa macam kes tu mustahil untuk diselesaikan tanpa campur tangan polis?

So....

R-E-S-P-E-C-T

Aku tak faham bila orang kan sikit2 nak kutuk2 polis sikit2 nak kutuk polis. Cara mereka bercakap kan macam polis ni takde kebaikan langsung. How could? Aku rasa kan orang2 macam ni kan biar kene sekali kat diorang kes2 macam ni baru tahu langit tinggi atau rendah. Masa tu baru terhegeh-hegeh nak minta bantuan polis cari orang itu orang ini. Boleh tak kalau nak kutuk tu at least sertakan pujian sikit sebab kutukan tanpa pujian ni adakala sangattttt lah bias dan tak professional.

Perghhh nampak macam aku ni backing polis plak kan. hahah.. Padahal takde la nak backing sangat pun. Cuma kalau aku nampak kelemahan tu aku takde la beria nak kutuk sangat. Sebab aku tahu setiap institusi ada kelemahannya masing2. Hey~ Semua orang ada kelemahan lah bukan. Orang selalu nampak kelemahan je jarang nampak kelebihan.

Pastu ni apa kes ni nak libatkan isu politik dalam kes pembunuhan ni kan? Menyampah betul aku dengan orang Malaysia sekarang ni. Sikit2 nak libatkan isu politik sikit2 nak politikkan isu. Macam takde benda lain nak kaitkan. Narrow minded.

p/s: Kalau orang yang mati tu bangsa dia confirm dah berarak kat tengah jalan dah.

p/s: Aku pernah masuk balai polis IPD laporkan kes jenayah. Err jenayah tak berat la. haha.. Pastu masuk je balai polis tu mata aku melilau memerhatikan kerja mereka. Terbit rasa kagum terhadap mereka. Terhadap kesungguhan mereka melayan karenah orang yang sikit2 gaduh sana sini pastu sikit2 nak report polis. Dulu kawan aku ni pernah bergaduh dengan ada sorang samseng ni. Dia kenal la samseng ni. Gara2 tak puas hati kawan aku ni kutuk GF dia. Pastu gaduh la mereka belakang kedai mamak pastu handphone kawan aku kene rampas. Gaduh biasa2 takde darah2 pun. Terus kawan aku report polis dan sepantas kilat polis respon kes dia. Aku macam wahhh.... polis layan gak eh kes2 so called remeh macam ni? haha. Professional aite?

p/s: Ramai sedara aku cakap, cara aku bercakap dan bertanya sebijik macam polis. LOL. Tak tahu la tang mana. Tapi aku memang minat giler nak jadi polis dulu tapi bila tahu polis kene berlari2 aku macam cancel ah~ Aku tak minat berlari. Sebab kalau sekumpulan berlari, aku mesti jadi antara orang paling last. LOL

0 voice out: