Pages

Beauty Care talk

Tajuk je omputih. Isi entry BM.


Sekarang aku pakai ni. Eh, bukan. 2 hari lepas kot last pakai. Dah stop dah. Aku pakai 1 minggu lebih je kot pastu stop. Membazir kan? Lelong! Lelong! Sape nak beli! Lima linggit! Lima linggit! Lima linggit! HAHAHAA.Perghh tak best giler. Baru2 pakai ok la sekali tunggu lama skit, jadi berminyak sikit kulit aku. Pastu warna jadi tak rata. Erghh ni mungkin sebab faktor aku tak suka pakai bedak. Bukan apa, ari tu bedak aku adik aku ke akak aku tah selamba je amik pastu claim diorang punya. LOL. Aku hanya pasrah. Nasib menggunakan produk yang sama, bleh la dia claim dia punya kang. Ni ha coming soon produk yang aku beli kang takde de diorang nak claim diorang punya . hahaha. Totally lain daripada diorang. Lain kali aku tak nak ar beli sama produk dengan akak&adik aku ni. Bahaya. Sebab kadang2 aku punya barang, diorang dengan yakinnya kata diorang punya. Kalau diorang punya aku takde la claim aku punya sebab aku sangat cam apa2 yang aku pakai. Sob sob sob T___T (bebel punya bebel tetiba sedih plak)

Aku jenis yang tak suka bertempek-tempek segala khazanah kat muka. Aku rimas. Kalau boleh aku nak tempek satu jenis je kat muka. Contoh, foundation alone atau bedak alone. Malangnya kalau alone tak jadi. Dia macam kering ke apa tah.

Lagi satu, ari tu saje2 tertengok produk Garnier. Dah pegang dah, konon2 nak beli la. Tiba2 ternampak gambar spokesperson berhampiran, terus cancel beli. HAHAHA. LOL. Aku kalau produk so-so ni, agak terinfluence dengan spokesperson. Kalau siti nurhaliza, segera akan beli okeh!!!! Ni maybelline ni sebab terinflunce dengan siti la. Konon2 feeling siti lah bila pakai. Hahahaharuuuuuuu.

Tapi era aku dengan maybelline akan berakhir nampaknya tak lama lagi. Aku nak cuba brand lain lah. Dah 3 tahun kot aku dengan maybelline ni still tak puas hati lagi. Ye la, dulu aku punya intense terhadap beauty care tak berapa tinggi makanya aku rembat aje apa yang ada depan mata. Sekarang, rajin plak aku buat research pasal produk itu produk ini. Sampai kepala aku terpening-pening dah nak pilih mana satu sebab rasa macam semua produk pun best. Haku angkut semua ni kang. muahaha. Err. mana mungkin, mahal lah!!

Sepanjang yang aku usha2 ni kan. Aku tengok orang2 ni suka mencuba produk itu ini. Memang macam tu eh? Kalau jenama tu diorang rasa sangat well dengan diorang, tapi still gak nak cuba jugak jenama lain. Baru beli sebotol jenama ni botol seterusnya jenama lain pulak (dah la semua stock mahal2 bukan setakat 30-40 ringgit. Pelik aih. Kalau aku, bersifat kesetiaan sikit (*sambil nyanyi lagi siti sarah). Cehcehceh. Kalau produk tu well dengan aku, takde maknanya aku nak cari brand lain. Yang tu je laaa. Itu kalau puas hati la. Kalau tak puas hati takkan nak stay kan? Buktinya sejak matrik aku setia dengan lipice sheercolour brand mentholatum ni. Kalau tak pakai akan kering (kering giler sampai menggelupas) bibir aku. Kalau aku pakai jenama lain pun kering jugak. Pendek cerita aku dengan lip ice brand ni tak boleh dipisahkan la. LOL. hahah

Ok, habis cerita dah. Pendek kata, cepatlah 31 hb bulan. Aku mau beliiiiiii. Huu. Tak agak2 gaji bagi 31 hb. Orang bagi la 25 hb ke kan. Takdela sengsara nak menunggu.

pic: google.com