Pages

Gaduh pasal Piala Thomas

Lawak pulak aku rasa. Aku & nana dengan ayah saling berlawan cakap gara2 piala thomas. Ayah aku dok kutuk2 hafiz, aku dengan nana dok backing2 hafiz kata bagi la semangat sikit kat dia ke apa ke kan. Lepas tu ayah aku emo lagi. hahahahahah

At last aku akui, dia memang..... (ok tak sampai hati nak cakap)

1) Semangat memang takde. Cuba tengok gaya dia main dengan gaya mamat jepun tu main. Pastu tengok muka dia masa main tu, leh detect. Kat bawah ada lagi reason membuktikan yang semangat jelas takde.

2) Kalau sesape perasan, mamat jepun takda la tererrrrr sangat2, biasa sangat, tapi jepun banyak dapat mata yang mudah. Gara-gara kesilapan hafiz sendiri. So nampak macam terer je mamat jepun tu padahal takda la terer mana TAPIIIIIIII nampak semangat juang dia tu tinggi. Dengan semangat tu lah dia dapat kalahkan hafiz.

3) Hafiz banyak main rali, tak tau la apa reason dia main gaya macam ni. Pasukan2 hebat negara lain mana de main rali2 ni. Orang main attack ok! Atack! Attack! Ni dia tak main attack pun?? Asyik main rali last2 tersilap pastu free2 je mata dapat kat Jepun.

4) Kiri kanan depan belakang orang malaysia sokong dia, lawan kat tempat sendiri, itu pun boleh kalah. Dia tinggi, jepun tu rendah je, itu pun boleh kalah.

5) Tengok cara pukulan dia, ada sesetengah pukulan yang dia dapat mata pun nampak relaks je pukul (takde semangat), kira bangga la relaks2 pun boleh dapat mata. Tu kalau dapat mata. Kalau tak dapat mata? Malu okeh, sebab ia kelihatan lembik. Kalau pukul ganas tapi tak dapat mata at least takde la orang kutuk kan. Nampak macam main2 je dia. Macam bukan main di perlawanan yang penting. Macam Piala Thomas ni nothing.

6) Bila dah nak dekat ujung2 set ketiga baru nampak dia macam ganas&semangat sikit. Baru nampak dia smash ke apa ke. Sikittttt je la pun. Tapi nak buat macam mana. Dah terlambat. Sepatutnya dia main gaya macam tu dari awal2 lagi bukan dah last2.


7) Pemain Jepun tu pemain yang baru kot. Rangking entah keberapa. Jauh la beza dengan hafiz, tapi itu pun boleh kalah. Ok, ni fakta paling jelas.

ok, tu je yang aku nak membebel malam ni. Sekian.