Pages

Good bye and welcome

Goodbye



Setelah lama buat hal sampai phone aku tahap masuk ICU dah. Takleh sliding langsung, otherwise akan 'padam'. hahaha. Sekaligus takleh tekan apa2 nombor atau mesej (sebab kene bukak sliding kan nak wat dua benda ni). Ok, takpe la. Memandangkan nadia dah tertarik dengan phone lain, phone yang ni akan di-repair dan diberi kepada ayah.hehe


Welcome to my new phone

Salah satu wishlist aku sudah tertunai =D


Samsung Corby Wifi edition. Ada 4 kaler, putih kuning pink oren, teka kaler apa yang aku amik?














Tadaaaaaa.. It's yellow!


Casing bahagian belakang diorang bagi free tiga jenis. Satu kuning kosong, kuning bercorak(macam dalam gambar di atas) dengan hitam. Oh aku dah bosan dengan kaler hitam dah ok. hahaaa



Beli kat Samsung outlet kat The Gardens. Tingkat atas sekali kat sebelah nokia outlet. Err beli kat sini sebab aku tak reti nak pergi Low Yatt. Wakakaaka. Aku tanya adik aku, reti tak gi sana dia pun tak tahu jugak. Baik takyah jadi orang KL cenggini gi Low Yatt pun tak reti. Muahahaha. Ok, sejujurnya aku pergi Low Yatt dua kali je , satu masa beli Hard Disk (gi dengan kawan) dan satu lagi masa beli laptop nana (gi dengan family). See, dua2 pergi dengan orang mana pernah gi sendiri. Orang yang bawakan (lead), aku tukang mengekor pastu still tak boleh ingat jalan. hahah. Ok, seperti semua sedia maklum yang aku ni susah nak ingat jalan kan (kalau pergi kurang dari 3-4 kali). So aku browse website cari tempat lain yang aku senang nak pergi beli phone ni. The Gardens tak besar so senang je aku jumpa outlet ni.

Aku memang berhajat nak beli kaler oren, tanya la promoter situ, sekali takda stok daaa. Dua kaler je available iaitu kuning dan pink. Lama aku fikir last2 amik kuning. Bukan kerana Jeremy (eh, perlu ke sebut nama ni kat sini??), tapi sebab pink tu terlalu menyerlah untuk aku so aku tak amik ar. Bak kata salah seorang kawan aku yang obses dengan kaler pink "Pink kalau warna lembut2 cantik, tapi kalau terang sangat jadi tak bape cantik sangat". hehehe . Diharap kenyataan ini tidak mempengaruhi sesiapa yang nak beli kaler pink ;P

Sebenarnya kuning bukan pilihan aku sebab ada kawan aku dah bagi amaran awal "Aku nak kaler kuning, ko jangan beli ar....". Lebih kurang macam tu la dia cakap. Nasib baik kaler hijau takde ko, kalaulah ada memang awal2 aku bagi amaran "Hijau is mine" . lalalala~

Malangnya tak ada ye hijau. Aku dah tanya dah sales person kat situ. Hijau only for Korea sahaja, gi la mana2 negara selain korea memang tak akan jumpa. Ok, aku pun tak faham ,perlu ke aku sebut hijau hijau hijau kat entry ni padahal aku dengan kaler hijau biasa2 aje. Sejak bila tah sungguh aim mahu warna hijau kali ni. lalala~

Ok, aku nak cerita satu peristiwa ni. Balik je kat rumah, aku bantai online FB, check email semua guna phone. Lama gak la. Pastu masa dalam pukul 8.30 pm camtu aku rasa macam lain macam. Apasal ea, aku online tak payah turn on wireless button kat menu? Masa kat samsung outlet tadi dia cakap kalau nak online melalui wireless kene cari ikon wireless then bla bla bla... Aku hanya cari ikon internet je pastu terus online.

Terusssss aku check baki kredit aku. Amik kooO!!!! Dari RM11 something tetiba tinggal RM0.98!!!!!! Walllaa, terjerit kecil aku kejap. Hampeh. Oh, sangat la tidak suka membazirkan duit dengan cara begini. Sob3x. Sedangkan aku boleh guna wireless (streamyx). takyah usik kredit phone. Terserlah kesengalan dan kebodohan aku di situ. Aku ingat boleh automatik detect wireless macam lappy aku selalu detect automatik tu. hahaha..Walaupun tak la banyak sangat tapi lepas la jugak buat makan KFC snack plate T__T


p/s: Oh ye, aku pernah pegang iPhone jenama Apple original kepunyaan manager kat company lama dulu. Bezanya touch phone tu tak terasa touch sangat sebab terlalu smooth macam tak ada effect sama ada sentuh atau tidak. Kalau yang ini, setiap kali sentuh screen, terasa ada 'getaran kecil' di bahagian hujung jari tempat sentuhan tu so rasa kepuasan sebab rasa 'feel' sentuh la jugak. Ada tindak balas. Kalau taip mesej pun senang la skit sebab every single sentuhan ada 'getaran kecil' tu kan. Laju je aku taip mesej.

UPDATE:

Other spesification

1) Camera 2MP tapi percayalah pengguna SE sekalian, kualitinya agak low. seolah-olah 1.3 MP hahah. Well, memandangkan aku dah ada kamera so kualiti kameranya aku tak kisah sangat dah sekarang.

2) Full touch, no slider, berat 93.2 gram. Talktime up to 9h , standby up to 730h

3) Music & Sound player: MP3 / AAC / AAC+ / e-AAC+ / WMA / AMR

4) Video player: MPEG4 / H.263 / ASF / WMV.

5) Ada radio, JAVA Game, bluetooth dan GPRS &EDGE (bukan 3 G ye, yang 3G adalah kaler hijau dan tak dipasarkan di Malaysia).

6) Calendar, Scheduler ,Dictionary, Clock Worldtime, Alarm, Currency Converter, Converter(translate some language by voice recognization) , find music application (bukak application, dekatkan speaker dengan lagu then dia boleh identify the song for you. Ok aku tak guna lagi dan tak try lagi pun)
  • Calculator, Memo Book, Stopwatch, Countdown (standard macam phone biasa)

6) Wifi. Phone ni sama specification sebijik dengan Samsung Corby biasa cuma bezanya model ni ada wifi, Samsung Corby biasa takde wifi.

7) Memory 50MB built in, support memory card up to 8G

8) Kemudahan FB, twitter, myspace (ni aku belum geledah lagi, aku just log in FB guna internet biasa je bukan melalui kemudahan ni, japgi aku geledah)

9) Smart unlock. Lock screen then nak unlock, balik just draw satu huruf di screen (huruf tu boleh set kat setting. Boleh pilih huruf di antara A sampai I)

Untuk specification penuh, boleh la tengok link di sebelah >--- Full Spec S3653w Corby WiFi.

Ok, sekian.hehehehe =D

p/s: Pendapat aku, hp ni agak smart berbaloi dengan harga. Maknanya harga takde la mahal sangat sampai beribu tapi nampak smart dan setanding dengan harga phone lain yang lebih mahal harganya. Errr, fahamkan maksud aku .hehehe. The only kelemahan ketara adalah tiada 3G. Untuk aku, so okay sebab aku tak pernah guna 3G pun. HP dulu aku hanya pernah ber-3G dengan fiza SAHAJA ok, itu pun sebab dia nak try2 macam mana rupanya buat video call ni. hahah.. Bdw, Corby TouchPro ada 3G&keypad+touch phone tapi harga seribu lebih ye. hahah..

9 voice out:

yonna said...

wah wahhhhhhhhh kelihatan smart phone samsung corby niii! heeee update la pasal spec2 dia dlm tu ke :p

Nadia said...

atas permintaan kak yonna, nadia baru je update spec dia tadi. hehehehe =D

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

Perghhhh HP baru... Kalau akak, confirm akak sambar yg pink gak tak kira le buruk cane..ekekeke.. Tegar tak tegar!

Bestnya HP baru..

FCUTEAM said...

waa... smart2... kirim salam ai pada enset tuh.. :) ... nape tak baling enset lama tu depan rumah ai?... ai nak.. haha



u taknak komen entry i ke? hikhik.. klik kuat-kuat kat sini >>DUNIA LUAR SEORANG BLOGGER YANG NAK TEGAR



Mrs. Q! said...

smart la samsing corby ni. teringin nk bli fon bru gak tp lom ade yg bkenan di ati.

HuRuL_AiNi said...

samsung corby...knapa buatkan aku teringat jang guen suk...dia pakai or dia pernah promo?hohoho

p/s: ke'ANJell'an terserlah...hohoho

Nadia said...

kak noi: heheehe kalau pencinta pink tegar sure akan amik pink kan.hehehehe

aiz:hahaha tu bg ayah je =D

kieyu: takpe2. teruskn survey =)

aini: hahahaha entah, dua-dua kot ;P hohohoho

Hidier said...

wah..lawanya samsung tu...nak kena angkat satu ni.. :)

Anonymous said...

chantik2. saya pon dah beli corby pro. senang2 jom pi blog saya..