Pages

Tajuk yang hilang



Aku taknak keluarkan perkataan yang tak baik terhadap dia. Sebab dia tak pernah berkasar dengan aku. Tolong tolong tolong. Aku tak sampai hati. Tapi melihat dia melakukan perbuatan2 yang sedikit menyusahkan aku membuatkan aku sedikit geram dan kerana memikirkan aku tak patut lepaskan geram dengan cara sebegitu, aku pendam. Namun tak semua terpendam, kadang2 ada cara aku berkata-kata mungkin sedikit memperlihatkan isi hati aku. Sedikit tapi mungkin tak nampak sangat. Untuk itu, mi-an-ham-ni-da... T____T

Pelik la, apasal la seorang bertitle 'senior' tapi langsung tak tahu apa-apa. 'Junior' pulak tahu terlebih-lebih. Ok, takpe lah macam tu. At least dengar la pendapat 'junior' yang lebih tahu ni. Yang lebih tahu selok-belok benda ni. Naik pitam aku bila tengok dia nak call orang sekian2 sebab nak buat sekian2. Huh? Gilaaa. Kot la nak initiate benda baru pun, tanya2 la sikit orang yang lama ni logic ke tak buat macam tu. Nasib baik aku berjaya terangkan elok2 kepada dia then dia cancel order barang sekian2.

Takde kaitan dengan entry: I'm learning 한국(cara baca: Han-Guk) language now. Secara online je baru 2 hari aku belajar sendiri2 ni. Mula2 ingat saje2 je try lama2 jadi syok pulak (biasa la benda baru kan). Aku ingat mustahil untuk aku (sebab aku kan ba alif ngap sikit kan) rupanya tak la sesusah yang aku sangka. Woah, mencabar! Hasil research dan menggabungkan semua sumber selama 2 hari ni (cewah, research la sangat) , aku dah boleh mengecam kesemua huruf vokal dan konsonannya and can write and pronounce a little bit. Tapi merangkak sikit ah.haha. But still boleh cam mana satu huruf konsonan b,c,d,g,h,j,k (k sama dengan g),l,m,n,p,r (r sama dengan l),s,t. Cuma huruf vokal sedikit mengelirukan.Yang uniknya, ala2 tulisan jawi ok cara nak learn ni. Hurufnya ditulis dari atas ke bawah dan dari kiri ke kanan.Tapi yang slacknya, boleh pronounce but sometimes ada yang aku tak tahu meaning. Standard beginner. hohoho..

Lagi bad, keyboard/lappy aku takleh nak produce word2 pelik ni. Sebab cd nak install takde. Huuu, takleh la aku nak explain macam mana aku boleh baca that word dengan cara yang sama dengan macam belajar jawi yang aku maksudkan tu.