Pages

Hasil pengaruh nana


2-3 hari ni nana asyik play lagu ni je. Last2 lekat kat aku. Aku start suka sebab aku tertarik dengan muzik intronya. FYI, kebanyakan lagu yang aku tersuka semuanya sebab aku tertarik kat muzik part intro. Especially kalau lagu korea. hohoho...




Secara jujurnya, sebelum ni aku tak berapa minat suara Lee Hong Ki ni. Bukan tak berapa, memang tak minat pun. Bila dengar dia nyanyi lagu Promise dengan lagu Still/As Ever yang Jang Geun Suk nyanyi tu, terus terdetik macam suara dia tak berapa sedap sangat .Suara JGS lagiiii best (kan farah-fdragon kan??? cewahhh tetiba). Padahal dua lagu tu sebenarnya lagu Lee Hong Ki originally, JGS cuma nyanyi untuk drama YAB je ;P

Tapi bila dengar lagu Missing You ni tiba2 je rasa suara Hong Ki ni best dan matching untuk lagu ni. hakhakhak.

Tapi aku tak nafikan, setiap lagu yang dia nyanyi, dia memang nyanyi dengan penuh perasaan.

Aku pernah terbaca interview JGS, dia ditanya kalau boleh tubuhkan band sendiri dia nak sape untuk jadi ahli ( ni band konon2 la bukan betul2). Dia namakan Lee Hong Ki sebagai penyanyi utama, dia sendiri sebagai penyanyi kedua, Kim Hee Chul (Super Junior) sebagai drummer dan lagi sorang sape tah kumpulan Trax (aku tak kenal pun grup ni, wujud ke?haha). Hmm...geng2 diorang je la ni. JGS kata, Hee Chul yang kenalkan dia dengan Hong Ki. Sebab Hong Ki rapat dengan Hee Chul, JGS pun rapat dengan Hee Chul jugak sebelum2 ni. So , mereka pun kenal & berkawan baik, tambah2 bila dua2 berlakon dalam YAB, lagiiii la geng kan. Patut la aku tengok diorang macam rapat giler kat YAB filming set. Hahaha. Motif aku cerita susur galur diorang ni????

p/s: Aku teringat kat kata2 MC dalam WGM Sweet Potato couple tu. MC tu kata patut la group CN Blue ( sila focus Jung Yong Hwa ;P) adalah band berasaskan instrument (ada vocalis, gitar, bass, drummer) sebab grup ni kalau bab2 menari memang lingkuppp. hakhakhak tergelak aku dengar. Lepas tu aku baru teringat patut la Lee Hong Ki pun belong to group band yang berasaskan instrument sebab dia memang lingkup jugak bab2 menari ni (JGS beritahu dalam kebanyakan interview). hohohoo..

p/ss: Aku lebih prefer group berasaskan instrument sebab entah kenapa, aku tengok mereka2 ni kelihatan sangat cool bila bermain instrument, tak kira la gitar ke, bass ke (boleh rujuk pemain bass group CN Blue), drummer ke, main piano ke, even vocalis sekalipun (sila refer vocalis grup A.N.Jell ok. lalalala~)