Pages

Hafiz Hashim

1) Dia dah pandai main smash. Dah kurang main rali dah. Macam ini la yangggg (tetiba). muahahaaha. Semoga dia kekalkan corak permainan macam ni bila jumpa China nanti. Eh, takleh kekalkan tapi kena lagi ok daripada hari ni

2) Pukulan dia agak bertenaga. Tak lembik macam masa dia lawan jepun semalam.

3) Kemenangan dia dibantu dengan kesilapan mudah si sape tah nama lawan dia mamat Denmark tu. Tergeliat-geliat lidah aku nak menyebutnya. Aku rasa macam mamat Denmark tu gugup dan agak menggelabah. Selalu sangat bola out. Lepas tu pukul bola banyak tersangkut kat net.

Dia dah mengulang sejarah dulu. Aku ingat lagi masa Piala Thomas bila tah. Lawan dengan Korea kot. Macam ni la keadaan dia, semua tak letak harapan kat dia. Tapi dia muncul wira, penyumbang mata penentu kemenangan Malaysia dan dengan itu Malaysia mampu melangkah ke akhir (tapi kat akhir tu kalah la). Magic la tu. Dengan alasan tu aku dengan nana backing dia. Sebab dia kadang2 boleh buat kejutan dan magic dengan tiba2.

Ok, time dia main ok ni ayah aku takde la pulak kan kat rumah. Semalam masa dia lawan Jepun tu Ya Allah, tahan je la telinga aku ayah aku bising2 pasal Hafiz ni. Aku rasa ayah aku memang tak boleh tengok live si hafiz ni main. Kalau tak, dia la jadi pengulas tak bertauliah. Tapi aku dengan nana terhegeh-hegeh nak tengok live jugak. Serius kelakar. Ayah aku kutuk2, bila aku dengan nana backing hafiz, kitorang pulak tetiba kene sergah dengan ayah. Sungguh panas suasana dirumahku ketika itu. LOL. Aku pandang nana, nana pandang aku sekaligus kitorang tergelak kecil. Lawak bila tengok ayah aku emo pasal benda ni. Bila Hafiz dah kalah semalam, ayah aku marah2. Last2 mak aku tukar channel cepat "Dah dah tukar tv lain. Marah2 lain kali jangan tengok". Aku nana tergelak-gelak jek. hahaha. Comel la ayah ni.

Fikiran aku yang jauh ni kan, cuba la bayang2 kan kot2 la si hafiz ni ehem ehem aku kan. Pastu macam mana nak minta restu dari ayah aku? Confirm2 la dia susah nak bagi restu ceh ceh ceh. Muahahahaha ;p

p/s: Aku suka la tengok gaya zakry tu main. Walaupun dia rendah je tak tinggi tapi sekali dia smashhhh, kencang owh. I like. Nampak sangatlah bersemangattt. Pulak tu selalu ok dia smash. Permainan mereka tu sangatlah sengit. Walaupun kalah, kalah bermaruah, orang tak marah

p/s: Chong Wei aku tak sempat tengok. On da way dari tempat kerja balik ke rumah. Final pulak weekdays, sah2 takleh tengok dia main T_T (kalau malaysia masuk Final)