Pages

No Min Woo = Cool

Aku start tengok citer korea start dari tahun 2004

2004-2010 aku jarang memberikan perhatian kepada watak 2nd Hero. Walau betapa baiknya 2nd hero, walau betapa hensemnya 2nd hero, walau betapa romantiknya 2nd hero, walau betapa sweetnya tindakan 2nd hero, pendek kata kau bagi je 100 kelebihan 2nd hero pun, my attention always goes to 1st lead hero dan berpusat di situ. Macam tak ada attraction dan tak ada kesan dengan 2nd hero. Tapiiii kenapa 2nd hero citer My Girlfriend is Gumiho ni aku macam pay attention dengan dia

“Siapa dia ni? Misterinya diaaaaa”
“Ish berdebar-debar pulak aku, siapa dia ni? Kenapa begitu misteri?”
“Siapa dia ni? Apa tujuan dia buat macam ni? Hishh misterinya”

Misteri misteri misteri. Pendek kata Tuan Pengarah berjaya menimbulkan efek misteri terhadap dia. Meh aku list-kan kenapa aku pay attention dengan dia sedikit-sebanyak


1) watak dia sebagai half human-half monster(non-human). Errr, twilight much? Wakakakaka.

Aku rasa watak dia yang misteri, different with other normal people and that’s the speciality of him. Dengan gaya dia tenung pisau, gaya dia hiris tangan dia dengan pisau, gaya dia pandang heroin dengan gaya yang misteri dan niat yang tersendiri yang tak diketahui pada awalnya.

2) Outfit dia which is almost all-black. Aku rasa 90% adalah black. Smart owh. Tak tahu yang aku suka men in all black? Hahaha. Sekian. Aku suka outfit dia dalam citer ni. Macam wahhhhhh

3) Gaya dia yang cool. Bukan sebab eleh mentang2 dia macam ni, semua yang dia buat semua pun cool etc etc. Bukan eh. Tapi memang cool pun. Dari cara dia berdiri, berjalan, makan lollypop (eh?), duduk (hah, duduk pun ada gaya kauuu), merenung, pegang benda (hah, pegang benda pun gaya?), memandang benda atau pandang heroin, berlari, bercakap semuanya nampak cool.

Tengok sendiri lah ye. Ok bye!



Ala, pe barang tengok gambar2 yang dicompile, tengok keseluruhan citer la baru besh.

p/s: Selalunya kalau heroin reject 2nd hero aku tak rasa pape langsung. I mean seriously.hoho tapi kali ni,untuk cerita ni, walaupun happy sebab heroin choose 1st hero which was destiny to her sejak dari awal lagi, still rasa kesian dan berat hati untuk 2nd hero. ngehehee

4 voice out:

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

Hihihi.. 2nd hero memang salunya kesian.. macam citer Tarabas dalam Cave of The Golden Rose tu lah.. Walaupun dia watak jahat, tapi kira hero jugak lah bg akak HAHAHA..

c.nad said...

mmg sedih jugak bile miho tak pilih min woo tu, tp nak wat cmne kan..tapi plg tak leh blah tuh part yg imagine mcm2 ending die cmne tuh, ingt tak? yg minwoo n miho jln kat isle tibe2 woong dtg tarik minwoo, oh sungguh tak leh tahan tgk muke minwoo...lembut pulak...hehe...
minwoo ade dlm mv comeback t-ara..lagu ya ya ya..

Nadia said...

kak noi: tapi kak , nadia mana pernah kesian dengan watak hero 2nd. Hahaha cam kejam giler bunyinya tp tu la kan, ini first time rasa kesian dgn 2nd hero.huhu

naluvkpop:yang tu bukan scene jaln2 rasanya. Tu scene yang kawan daewong imagine. Ingat lagi. Kawan dia imagine kalau gumiho kawen dengan nominwoo tu then dia imagine dua ending. Satu ending, daewong halang perkahwinan diorang pastu tarik tangan minwoo lari (LOL. THis scene is sooo gay-ish.hahha). Lagi satu diorang imagine ending yang daewong kata depa bertiga adik-beradik so takleh kawen sesama mereka. LOL. Sengal je scene ni

c.nad said...

nadia: sorry2, saye slh taip, no wonder slh fhm...bukan jln2 kat isle mksud saye, tp ms minwoo n miho jln kat aisle...wedding aisle..aish maaf la typing error ye..hehehe..mmg scene tu la yg sengal nye....tapi cite ni mmg best la...