Pages

You Are Beautiful (korean drama) on 8tv



Tapi menggunakan tajuk yang lain sikit. He Is Beautiful. Akan mula ditayangkan pada 14 December 2010 (Selasa), 8tv. 8:30PM. Nak baca my review (tahun lepas aku habis tengok cerita ni). Sila baca di link ini.

Yesssss. You Are Beautiful, my so-call super fav drama akan ditayangkan di Malaysia! Happy? 50-50. Yang tak bestnya ialah mengenangkan apa yang 8tv buat dengan citer ni. I mean, sure dalam Mandarin kan? Walaupun 10 000 orang minta kekalkan bahasa Korea tapi demi nak tarik penonton cina, sure citer ni dialih bahasa ke Mandarin jugak. Tolong la kekalkan the way Go Mi Nam says “Hyung Nimmmm!!” and the way Tae Kyung says “Go Mi Nam” because it display this drama's uniqueness dan itu adalah trademark citer ni T_T. Unik kot cara diorang sebut tu. Tak sama 100%, sama 90% pun jadi lah kan. Aku bayangkan 'Hyung Nimmmm' dan 'Go Mi Nam' tu disebut dengan nada panggilan 'biasa2'. Alahhhh, jadi tak unik laaaa. Bahasa mandarin alih bahasa ni kan, kau menangis ke, kau marah ke, kau kecewa ke,kau berdendam ke, kau sebut biasa2 ke, samaaaa je semua nadanya. Macam tak ada beza je aku rasa (ke aku je yang rasa camni?). Padahal in korean semuanya ada beza cara nak sebutnya.


Dan I’m very sure fans2 Lee Min Ho (BOF) selama ni akan beralih arah ke Jang Geun Suk pulak. Yeay! Jang Geun Suk, even though I’m no longer ur fans now but I really adore talent, u're really talented and I hope u get more recognization after this ;P



Kawan aku yang inform benda ni. Tak sangka dia ingat lagi pasal relation citer ni dengan aku padahal almost 1 year kot kisah aku dengan citer ni dan almost 8 month we didn’t contact each other..Waaa, rasa macam best je kan. Benda sesimple ini pun boleh buat orang ingat kat aku. So aku pun berharap kalau kot2 korang tertengok citer ni kang, korang pun akan ingat aku jugak .ngehehe ;)

p/s: Aku rasa citer YAB ni kot membuatkan aku agak terbuka/sedikit positif dengan band2 lelaki kot. Sebab dulu aku tak suka dengan lelaki groupie. Aku rasa band2 lelaki ni tak kisah la band Malaysia ke, Korea ke, macam poyo je lebih, bajet hensem bla bla bla,nyampah i tauuuu (tetiba jek). Macam ke-menyampah-an terhadap New Boyz, Q-Face, (band korea takyah sebut la eh kang korean fans sentap dengan aku pulak kang.hahaha) etc etc tapi lepas aku tengok band A.N.Jell dalam citer ni tak sangka kelakar jugak eh perangai diorang ni. I mean tak elok la berfikiran negatif terhadap seseorang selagi tak kenal lalalala~. Terus aku neutral je dengan band2 ni. Kiranya takde la nak nyampah2 kan. hihi


0 voice out: